Afbeelding

Over mij

Wim Willemstein / boekjaar 60 / excel addict / excel autodidact / ondernemer in deeltijd / het leven = 1 journaalpost / gevoel voor cijfers / gelijkmatig / originele oplossingen / kritisch / realistische optimist / tennis / flauwe humor

Mocht u misschien (na het rondkijken op de site.....wie weet) benieuwd zijn naar mijn werkervaring en achtergrond ?
Een connectie aangaan is altijd prima. Verstuur gerust een verzoekje via LI.
View Wim Willemstein's profile on LinkedIn

Mijn doel: een volwaardig boekhoudpakket maken voor kleine ondernemers en zzp ers.

Alweer lang geleden, in de periode 1999-2003 heb ik als zelfstandige veel uren besteed bij MKB ondernemers met heel vaak problemen op administratief gebied. Wat mij toen opviel is dat het heel vaak voorkwam dat er vele uren verspild werden aan voor hen te complexe boekhoudpakketten en eigengemaakte, vaak niet praktische formats in excel. Toen ontstond het idee om zelf simpelweg iets te maken wat dan gewoon beter was.
Moet kunnen, denk je dan.
Want ook ik had zelf als zelfstandige een kleine administratie met een naar mijn idee "iets te uitgebreid" pakket en ik had enigszins moeite met de jaarlijkse licentie en ondersteuningfee, die ik toch niet gebruikte.
Dus...gewoon...van scratch af aan.
En dan wel iets zodanigs maken dat ik zelf graag zou aanschaffen als het te koop zou zijn.

Echter een pakket zoals ik voor ogen had bouw je ook niet zomaar.
Er komt steeds meer bij kijken en je stapt van het ene probleem in het andere want de bouw van een boekhoudpakket is uiterst complex. Juist een eenvoudige en logische opzet betekent veel originele en oplossingsgerichte ideeen achter de schermen uitwerken.
Formules en constructies te complex ?, te gekunsteld ? of niet stevig genoeg ?...weggooien en zoeken naar andere mogelijkheden.
Net zolang tot het wel goed was.

Vereiste is een uitzonderlijk vergaande kennis van Excel. (opgebouwd in het bedrijfsleven, afkijken van andere fanaten, via cursussen, oplossingen zoeken, en vooral alles willen weten en blijven toepassen). En dat in combinatie met jarenlange ervaring op het administratieve, financiele en fiscale vakgebied.
En...hoe gek ook misschien...het moet wel een hobby zijn.
En natuurlijk, het verkopen ervan is een doelstelling, maar dat is niet het enige.
De vele contacten, de feedback, en helemaal dat er vele mensen met plezier met jouw creatie aan de gang zijn is een belangrijke drijfveer.

Nog altijd ben en blijf ik bezig om te ontwikkelen, te vernieuwen en te verbeteren.

Uiteindelijk moet het voor gebruikers een dusdanig goed en prettig boekhoudpakket zijn, dat je blij bent om iets in de administratie te kunnen verwerken, en het daarna eigenlijk jammer vind om af te sluiten.

Focus op : kleine ondernemers en zzp ers.

Focus is benoemen voor wie het gemaakt is, en een grens trekken wie het wel en wie het niet meer moet gebruiken.
En dat is voor kleine gebruikers.
En dat heeft veel te maken met de hoeveelheid boekhoudkundige mutaties van het bedrijf.
Daar komt ook de kreet op de thuispagina : "Ideaal bij een beperkt aantal mutaties" vandaan.
Het is beperkt tot maximaal 1200 regels. Dat is een hele ruime 80 boekingen per maand. En dat is echt meer dan voldoende voor de kleine, of zelfs iets grotere ondernemer en/of zzp er.
U kunt ermee al aan de gang met 200 regels vrij, en dit is voor nog iets kleinere gebruikers een serieuze optie.
Komt u overigens echt boven dat maximum van 1200 regels dan moet u indien gewenst verzoeken om meer regels tegen vergoeding.

Als referentie, zie hier een aantal gebruikers die er mee werken.